حجت الاسلام حامد کاشانی عنوان کرد؛

چه زمانی نصرت الهی به مومنان می رسد؟

چه زمانی نصرت الهی به مومنان می رسد؟

حجت الاسلام حامد کاشانی در صحبت هایی به وعده نصرت الهی خداوند و قطعیت آن اشاره کرد و گفت: دیدن ناکامی‌ها در برخی زمان‌ها باعث می‌شود اتفاقات را مقطعی ببینیم و اثرات آن را در دراز مدت نبینیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حامد کاشانی در سخنانی در حرم حضرت معصومه (س) به موضوع نصرت الهی و چگونگی نصرت پروردگار به مسلمانان و مؤمنان اشاره کرد و با طرح پرسش‌هایی گفت: در روزهای سختی که برخی ناکامی‌ها را کنار برخی پیروزی‌ها حس می‌کنیم و داغ روی داغ می‌بینیم، ممکن است سوالی به ذهن ما برسد که خداوند می‌خواهد ما را یاری کند یا نه؟! نصرت الهی چه می‌شود و مگر وعده الهی این نبوده است که إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنَا وَالَّذِینَ آمَنُوا فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَیَوْمَ یَقُومُ الْأَشْهَادُ مگر قرار نبوده است که خدا ما پیامبران و مؤمنین را در دنیا نصرت کند؟! در حالی که در عبارات این هم تاکید بر استمرار و هم همیشگی و دائمی بودن نصرت الهی دارد و اینطور نیست که خدا یک بار نصرت کند.

خداوند از نصرت حتمی مؤمنان سخت گفته است

وی تصریح کرد: اگر آیه را درست متوجه نشده باشیم دچار ابهام می‌شویم چنانچه برخی غیر شیعیان از این تعدی کرده و گفته اند چون در کربلا سیدالشهدا شهید شد یا امیرالمومنین (ع) در بزنگاه‌هایی که مردم او را همراهی نکردند، شکست خورد و یا نیمه پیروز شد، برای این است که این آیه و مثل آیه را درست نفهمیدند.

کاشانی با تاکید بر اینکه ما باید معنای نصرت الهی را طبق آنچه خداوند فرموده بیان کنیم افزود: خداوندی که در آیه اشاره شده فرموده رسولان و مؤمنان را دائماً یاری می‌کنیم به کشته شدن پیامبران هم اشاره داشته. همانگونه که رسول خدا در جنگ احد شکست خورد و یا در بخش ابتدایی جنگ حنین نیز شکت خورد. خداوند درباره شکست‌های پیغمبر و انبیای دیگر هم سخن گفته است.

وی در ادامه گفت: بازی فوتبال ۹۰ دقیقه است و یک تیم در دقیقه ۱۰ بازی دو هیچ از حریف پیش می‌افتد، در این شرایط هیچیک از تماشاگران تلویزیون را خاموش نمی‌کند و شکست را نمی‌پذیرد. دقیقه ۱۰ چیزی معلوم نیست، گاهی اوقات ثانیه‌های پایانی ورق برمی گردد. خداوند هم عده نداده است در هر مقطعی که ما دلمان خواست نصرت بدهد و این در کنار این است که ابتلائات برای تربیت ما لازم است.

اولیای خدا هیچ وقت در آسایش نبوده‌اند

کاشانی بیان داشت: خداوند پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را بیشتر از ما دوست داشت. ابتلائاتی که برای حضرت ابراهیم مقدر شد برای ما هیچ وقت مقدر نمی‌شود چون قربانی فرزند خیلی سنگین است. اتفاقاً اگر قومی اهل ایمان باشند ابتلائاتشان زیاد می‌شود. در روایات ما درباره اصحاب امام زمان (عج) که امید داریم ایام ما، جزو ایام پیش از ظهور باشد آمده است یاران مهدی یاران من هستند اگر زلزله‌ها نمی‌آید اگر زمین امنیت دارد و خون‌ها ریخته نمی‌شود به برکت آنها است و این‌ها فقط برکت وجود یاران امام زمان (عج) است. اما آیا چون اینها باعث برکت هستند خودشان هم دائماً در آسایش هستند؟ خیر. در روایت دیگر می‌فرماید سرهای اینها را برای سلاطین و جبابره و زوگویان می‌فرستند.

این سخنران دینی افزود: قرار نیست اولیای خدا در آسایش باشند. پیامبر فرمود هیچ پیامبری مثل من در این دنیا اذیت نشد. زحمتی که پیامبر کشید برای عهدی نشد. یکی از ویژگی‌های اهل بیت که سختی زیادی کشیدند میزان دلسوزی من با ولی خدا فرق می‌کند برای او یک لحظه فراموشی و نسیان نیست. هزاران بلا سر خودش باید راحت تر تحمل می‌کند تا برای امتش. داغداری امام زمان رق می‌کند چون مهربانی اش فرق می‌کند و اون شبیه‌ترین به پیامبر است. فرمودند با بیماری شما بیمار می‌شویم با غم شما غمگینیم. اگر شیعه‌ای دلش شکسته باشد دلشان می شکند.

نباید نصرت خدا را قاب بندی و مقطعی ببینیم / برکت خون سیدالشهدا (ع) هزار سال بعد مشخص شد

کاشانی بیان کرد: دیدن ناکامی‌ها در برخی زمان‌ها باعث می‌شود اتفاقات را مقطعی ببینیم. دیگر نمی‌بینیم وقتی خون نصرالله بر زمین ریخته می‌شود چه اتفاقی در عالم رخ می‌دهد. اگر چشم من مثل اولیای خدا دورتر بود و زمان را درمی‌نوردید چیزهای دیگری را هم می‌دید. جایی که خداوند فرموده ننصر درست فرموده است، ما هنوز از برکت خون سیدالشهدا را خبر نداریم انشالله امام زمان (عج) بیایند و زمانی که در معرفی خود بفرمایند انا بقیه الله و بیان کنند جد من حسین بن علی بود و قتلوه عطشانا ببینیم چقدر مسیحی و بودایی و یهودی به او ایمان می‌آورند و آن زمان می‌فهمیم چه نصرتی در خون سیدالشهدا بود.

وی یکی از کارهای جدی دشمن و شیطان را قاب بندی حوادث دانست و افزود: وقتی وقایع را محدود ببینیم پیامد و برکاتش را نمی‌بینیم و نامید و سرخورده و پشیمان می‌شویم. برخی قبل از شهادت سیدالشهدا به او می‌گفتند اگر بروی کشته می‌شوی، گویی خود اباعبدالله از این موضوع خبر نداشت و وقتی ایشان شهید گفتند، دیدی ما گفتیم شهید می‌شود! اینها یه بخشی از ماجرا را دیدند اما نزدیک ترین یاران اباعبدالله هم نمی‌دیدند که هزاران سال بعد خون امام حسین (ع) چه برکتی پیدا می‌کند و جوانان یمنی و لبنانی در کوه‌های یمن و لبنان دعای کمیل بخوانند و ضجه بزنند. چه کسی فکرش را می‌کرد طلبه سیدی از قم به لبنان برود و تمام قدرت تمدن غرب را بیچاره کند تازه او سرباز کوچک اهل بیت (ع) بود.

کاشانی با تاکید بر اینکه تلاش رسانه دشمن از روز اول بشر این بود که شما را محدود به زمان بندی کوتاه کند افزود: او این را به زبان نمی‌آورد و زبان حالش این است کار دست خدای شما نیست زور دست کسانی دیگر است. در صورتی که مؤمن، راسخ است و با اتفاقات تکان نمی‌خورد چون پشتش به نصرت خدا گرم است. نصرت این نیست اینجا شهید نشوم بلکه شهادت فیض است. شکست آنجاست که هزینه بدهیم و جایی حساب نشود ولی خدا می‌گوید من همه چیز را می بینم. قرآن می‌فرماید تو صبر کن فانک باعیننا.

کد خبر 6256764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha